Infrastruktura
Już dzisiaj kraje związkowe Berlin i Brandenburgia są jednym z najbardziej dynamicznych obszarów rozwoju gospodarczego, kulturalnego i społecznego w Europie. Geograficzne położenie kraju w centrum Europy jest idealne dla rozwoju Brandenburgii. Tutaj spotykają się ważne transeuropejskie korytarze transportowe z północy na południe oraz ze wschodu na zachód.
Centrum wymiany między wschodem a zachodem
Dobrze rozwinięta sieć autostrad, nowoczesne pociągi, wiele dróg wodnych i liczne linie lotnicze łączą niemiecki region stołeczny z innymi europejskimi obszarami gospodarczymi i metropoliami na całym świecie. Brandenburgia posiada około 800 km autostrad. Nowoczesna sieć kolejowa ma długość ok. 3.200 km. Wszystkie regiony mają połączenie kolejowe z Berlinem. Przewidziana jest dalsza rozbudowa, ponieważ coraz większy ruch ma być przeniesiony z dróg na szyny. Czy to drogami, czy na szynach, przedsiębiorcy docierają w ciągu 24 godzin do około 200 milionów odbiorców w całej Europie. Jednocześnie region ten jest połączony drogami wodnymi z portami morskimi, takimi jak Hamburg czy Rostock. Port lotniczy Berlin-Schönefeld zostanie przebudowany na port lotniczy Berlin-Brandenburgia. Jeszcze przed swoim uruchomieniem stał się ważnym motorem dalszego rozwoju gospodarczego regionu.
Współpraca Berlin-Brandenburgia
Brandenburgia ugruntowała się z powodzeniem jako region gospodarczy. Jest landem o silnych gałęziach przemysłu i z operatywną klasą średnią. Berlin i Brandenburgia współpracują w ramach polityki gospodarczej. Nie wyklucza to naturalnej konkurencji , a ta z kolei ożywia działalność firm ku obopólnej korzyści.
Zdrowa koniunktura – malejące bezrobocie
W Brandenburgii ulokowały się renomowane firmy krajowe i międzynarodowe, jak Rolls-Royce, Oracle, LEAG, Vestas, Arcelor Mittal, Goodyear Dunlop, Daimler, Fielmann, VW Logistik czy MTU. Obok nich powstał szereg firm miejscowych reprezentujących różnorodne branże. Te małe i średnie przedsiębiorstwa są największym pracodawcą i tworzą szkielet gospodarki.